Z deníčku studentky 13: testy, zkoušení a podobné ,,nutnosti”

Ano, nutnosti v uvozovkách. Je totiž na učiteli za co a jak nás bude hodnotit. Samozřejmě je zákony dané kolik musíme mít známek, kolik testů musíme napsat abychom byli klasifikováni. Je ale na učiteli jak nás na test připraví, jaké pomůcky nám k testu povolí. Ale to by byla zase jiná debata…

My se totiž dnes podíváme na testy a zkoušky z pohledu studentů. Ti totiž podobné záležitosti přímo nenávidí.

Testy se dělí na tři skupiny. Plánované malé testy, plánované velké testy a neplánované testy, tedy přepadáky. Myslím že všichni studenti se shodnou, že přepadáky by měla být jednoduše zakázány. Jestli se to tak dá říct, tak nejoblíbenější jsou nejspíš testy malé plánované. Nejsou zadávány z obrovského okruhu učiva, jen z velkého. Navíc se jich píše víc než velkých testů a známka nemá tak velkou hodnotu, aby se nedala opravit.

Velké testy či tématické písemky jsou tak trochu postrachem. Známka má velkou váhu, okruh učiva je přímo obrovský. No, alespoň zaberou celou hodinu… To je asi jediná výhoda.

Zkoušení mají studenti buď rádi nebo ho nesnáší. Většinou se tato skupiny dělá podle toho, jak moc velcí jsou exhibicionisté. Ti, kteří mají rádi publikum a jsou středem pozornosti, si zkoušení mohou i užívat. Pokud teda látku umí… Naopak introverti, kteří jsou nejraději schovaní v relativním bezpečí lavice, zkoušení nesnáší. Někdy se dokonce stává, že i když učivo dobře ovládají, ve stresu z tolika pohledů zapomenou i to, co perfektně věděli.

Naopak výborný prostředek ke spravení známky jsou známkované domácí úkoly. Na ty se totiž můžeme připravit, třeba je i zkonzultovat se spolužákem.

No, není to žádná sranda…

Minule jste se mohli dočíst něco o hodině matematiky http://www.svobodnyblog.cz/2017/04/logikapravidlamatematika/

One thought on “Z deníčku studentky 13: testy, zkoušení a podobné ,,nutnosti”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *