Co je advertorial a k čemu slouží

copywriting

Stále méně lidí se zaměřuje na klasickou inzerci, protože jí nevěří. Tradiční média se proto musí zamýšlet nad poskytováním jiných reklamních formátů. V oblasti tisku to může být advertorial.

Advertorial je placená reklama. Má podobu článku nebo podobného žurnalistického formátu, což se odvíjí od média, kde bude reklama umístěna. Název vznikl spojením slov „advertisement“ a „editorial“. Někdy jej najdete pod zkratkou advert. V tištěných médiích se advertorial formou i vizáží co nejvíce přibližuje nezávislému redakčnímu textu. V televizi se podobá krátké informativní prezentaci služeb či produktů, může být součástí talkshow i jiných programů.

Jak jej využít a na co si dát pozor

Advertorial se využívá hlavně při kampaních, kde se problematika a výhody produktu vysvětí více do hloubky. Nejde tedy o pár slov, jaké známe z klasických reklamních vizuálů. Jde o formu placené reklamy a proto by advertorial měl být v médiích vždy viditelně označen jako inzerce. Používají se pojmy jako speciální promo, komerční prezentace, speciální inzertní projekt nebo komerční příloha. V online marketingu se často používá ve spojení se zpětnými odkazy k tematickému linkbuildingu neboli získávání zpětných odkazů a dá se využít i jako influencer marketing. Každá stránka má také určitou popularitu, kterou některé SEO nástroje vyjadřují pomocí výše ranku.

Proč právě advertorial

Jeho prostřednictvím lze sdělit více informací, než klasickou inzercí, která je založena na heslech a krátkých sděleních, aby upoutala pozornost co nejrychleji. Advertorial ale musí být navržený tak, aby zaujal. Použijte jej tam, kde potřebujete vysvětlit to, co se do reklamy prostě nevejde. Udělejte to vtipně, zajímavě, poutavě a zcela jinak, prostě nekomerčně. Vyhněte se planému obsahu, který pro potenciálního klienta vyznívá naprázdno. Měl by být čtivý a pro čtenáře blízký. Nepoužívejte sebechvalné titulky a přílišné superlativy. Snažte se být přirození.

Jak to vidí zákon

Ještě pár slov v eticko-právní rovině. Dle zásad žurnalistiky by neměl být zaplacený text vydávaný za redakční materiál. V oblasti tiskové reklamy existují zákonem daná kritéria. Právní regulace je spjata hlavně s rozhlasovým a televizním vysíláním, na které dohlíží zákon č. 231/2001 Sb. Zákon č. 40/1995 Sb., se týká regulace reklamy přenášené komunikačními médii v širokém slova smyslu. Zakazuje skrytou reklamu, kterou je obtížné rozlišit, obzvláště pokud není jako reklama označena.

Advertorial

Advertorial je v podstatě placený reklamní článek psaný redaktorem či autorem blogu nebo magazínu, který je publikovaný jako obyčejný článek. Řadí se do podprahové reklamy, protože si při jeho čtení často čtenář neuvědomuje, že jde o reklamu a text vnímá jako užitečné informace. Advertorialy si můžete domluvit s majiteli různých webových stránek nebo zakoupit na tržišti PR Yard.

Jak to funguje

Vytvoříte kampaň, dobijete si kredit, objednáte z katalogu a zkontrolujte si články před publikací. Doporučujeme stáhnout si export URL do svého SEO nástroje. Mezi podporovaná média patří webové stránky, Instagram, Facebook, Twitterl i Youtube. Více vám napoví blog.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient