Kdybychom měli mluvit na téma firma Lenovo a její hospodářské výsledky, pak jsme u ní prakticky zvyklí na dobré zprávy. Bohužel, ani Lenovo ale není odolné proti vlnám v mobilní sekci…
Mobilní divize společnosti Lenovo jen za minulý rok ztratila 112 milionů USD, protože se její obchody vydaly radikálním směrem dolů a to v míře dosahující celých 23 %. Počítaje v to samozřejmě Moto i Lenovo zařízení.
Není to tak dávno, co bylo Lenovo jednička na trhu smartphonů + tabletů v Číně, kde prodeje přesahovaly i její vlastní zisky z PC, dnes ovšem má co dělat a i jeho arci-nepřátelé Oppo, Huawei a Vivo mu utekli.
Firma zaplatila Google 3 miliardy USD za Motorolu, když její business ještě dosahoval vrcholu, ale za tři roky se toho spousta změnila. Nicméně, i když to Lenovu četní analyzéři navrhují, nehodlá se se značkou Motorola prozatím ještě rozloučit. PC prodeje Lenovo pak vzrostly o 2 %, ale pořád je to málo evidentně.
CEO Yang Yuanqing potvrdil, že se firma přestavuje co do personální stránky a je pod novým šéfem (Gina Qiao). A pevně doufá, že do roka bude Lenovo aspoň na nule. Zcela podle očekávání pak ještě potvrdil Reuters, že: „Mobilní sféra bude náš hlavní business.“
Lenovo má jediné štěstí, že má diverzifikované portfolio a její PC obchody jsou stále špička – ty si totiž vedly v míře 12,2 miliard USD a Lenovo i něco málo vydělalo. Bude ale muset zlepšit svůj boj, protože pokud chce Lenovo vyhrát zase zpátky svoje fanoušky, bude to chtít více chytrých mobilů jako byl třeba model Moto Z…