Společnost Lenovo táhne dolů její mobilní sekce

Kdybychom měli mluvit na téma firma Lenovo a její hospodářské výsledky, pak jsme u ní prakticky zvyklí na dobré zprávy. Bohužel, ani Lenovo ale není odolné proti vlnám v mobilní sekci…

Mobilní divize společnosti Lenovo jen za minulý rok ztratila 112 milionů USD, protože se její obchody vydaly radikálním směrem dolů a to v míře dosahující celých 23 %. Počítaje v to samozřejmě Moto i Lenovo zařízení.

Není to tak dávno, co bylo Lenovo jednička na trhu smartphonů + tabletů v Číně, kde prodeje přesahovaly i její vlastní zisky z PC, dnes ovšem má co dělat a i jeho arci-nepřátelé Oppo, Huawei a Vivo mu utekli.

Firma zaplatila Google 3 miliardy USD za Motorolu, když její business ještě dosahoval vrcholu, ale za tři roky se toho spousta změnila. Nicméně, i když to Lenovu četní analyzéři navrhují, nehodlá se se značkou Motorola prozatím ještě rozloučit. PC prodeje Lenovo pak vzrostly o 2 %, ale pořád je to málo evidentně.

CEO Yang Yuanqing potvrdil, že se firma přestavuje co do personální stránky a je pod novým šéfem (Gina Qiao). A pevně doufá, že do roka bude Lenovo aspoň na nule. Zcela podle očekávání pak ještě potvrdil Reuters, že: „Mobilní sféra bude náš hlavní business.“

Lenovo má jediné štěstí, že má diverzifikované portfolio a její PC obchody jsou stále špička – ty si totiž vedly v míře 12,2 miliard USD a Lenovo i něco málo vydělalo. Bude ale muset zlepšit svůj boj, protože pokud chce Lenovo vyhrát zase zpátky svoje fanoušky, bude to chtít více chytrých mobilů jako byl třeba model Moto Z…

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient