Titul jako módní doplněk

Vzdělání v České republice pomalu, ale jistě ztrácí na svém významu. Střední školy koncipují výuku předmětů do formátu naučit žáka za každou cenu. Student dostává nespočet opravných pokusů a učitel se snaží pokládat otázky nejlépe již se samotnou odpovědí, jen aby student prošel. Úroveň středoškolsky vzdělaných lidí rapidně klesá. Maturita dříve znamenala mnohem více, než znamená dnes. Rozdíl mezi dnešními a tehdejšími studenty je obrovský. Proč tomu tak je? Daná škola musí vykázat určitý počet svých úspěšných absolventů. Tabulky jsou přesné. Učitelé se musí smířit s tím, že aniž by mnohdy student měl šanci na úspěch, že studenta jedním slovem dovedou do úspěšného cíle. Pokud své poznatky využije v reálném světě, je ovšem otázkou. Mladým lidem již ve většině případů nejde o vzdělání a poznatky, nýbrž o to pyšnit se na své vizitce nějakým titulem. Tituly se v dnešní době staly jakýmsi módním doplňkem, který chce nosit u svého jména stále více lidí.
Co přinese budoucnost?
Pokud se situace ve školství nezmění a ke studentům se bude stále přistupovat tímto benevolentním způsobem. Především na středních školách. Nic dobrého to nepřinese. V nedávné době se na internetu objevila zpráva, že by bylo dobré školy zpoplatnit, jelikož velká spousta studentů pouze sbírá tituly. Jejich podvědomí ale už při studiu ví, že se danému oboru nechce věnovat do budoucna a stačí mu pouze titul. Z ekonomického hlediska to tedy nevrací státu vydané náklady na vzdělání jednotlivých studentů. Ovšem s tímto návrhem nesouhlasím, jelikož ne každý a mnohdy i sebevíc nadaný student má dostatek finančních prostředků na to, aby si mohl platit školu sám či jeho rodiče. Mnoho lidí tím pádem skončí, jak se říká u lopaty. Není dobré těmto lidem brát jejich možnost studovat. Se zpoplatněním studia nesouhlasím a hledala bych spíše problém jinde. Z vlastní zkušenosti vím, že mnohdy studují x vysokých škol, zejména lidé, kteří mají určité finanční zázemí a to především to rodinné. Jedním slovem se tak úspěšně vyhýbají tomu, chodit pravidelně do zaměstnání. Jak se říká, studentský život jim vyhovuje a snaží se ho prodloužit, co nejvíce to jde. Bude pro takového člověka problém platit školné? Nebude. Doplatí na to ti, kteří jsou nadaní, ale bohužel nemají finanční prostředky na studium. Kde je tedy problém? Zaměstnavatelé nechtějí zaměstnávat absolventy škol bez jakékoliv praxe. Tudíž člověk s maturitou z ekonomické školy skončí v supermarketu za pokladnou. Nevybral si to sám, chtěl by dělat něco s ekonomickým zaměřením, ovšem dostal možnost? Dostane možnost v obchodě za kasou na dálkové studium vysoké školy? Pokud ho uživí částka, kterou dostane jako brigádník ano, pokud se ovšem musí postavit na vlastní nohy a nějakým způsobem zůstat na normální životní úrovni, ne.
Co se sběratelem titulů?
Člověk, který bude mít vysokoškolské vzdělání, ale nebude umět v praxi fungovat jako zaměstnanec s tímto titulem, bude mu vysokoškolský titul pouze zdobit jeho jméno. Učitelka na prvním stupni základní školy, která nebude umět pravopis a matematiku, také po určité době ztratí svoje místo. Lidé, které bude zdobit nejeden vysokoškolský titul bez znalostí a zkušeností se v životě jen těžko postaví na vlastní nohy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *