V dnešní době je velmi moderní zdržet jakoukoliv dietu. Mnoho lidí ve většině případů ani neví, jakou dietu mají držet a čeho s dietou chtějí dosáhnout. Každá dieta se totiž hodí k něčemu jinému. Je tedy dobré vědět, jakých výsledku chceme s dietou dosáhnout a vybrat si tu nejlepší variantu vhodnou pro naše zdraví.

Význam diet

Samotné slovo dieta pochází z latiny a v překladu doslova znamená, náležitý způsob stravování. Správná a funkční dieta by měla být především vyvážená. Měla by obsahovat dostatečné množství živin, tedy tuků, cukrů a nezbytných bílkovin. Svou nezastupitelnou roli hrají také vitamíny, vláknina a minerály. Svou specifickou roli v dietách hrají ty, které jsou nutné dodržovat při různých zdravotních problémech. Své o tom ví, především lidé trpící cukrovkou a podobně. Jednotlivé diety, které jsou vázány na různé typy chorob, mají i svá příznačná pojmenování. V současné době je k mání více než 35 tisíc druhů diet. Tento počet ovšem není konečný. Dietami se zabývá specifický obor, který nese název dietologie.

Druhy diet

Díky velkému množství diet, které jsou v širokém spektru k mání, se lidé často potýkají s tím, že neví jakou dietu zvolit. Poslouchají rady svých známých a snaží se dodržovat, alespoň ty nejznámější diety. Mezi tyto diety patří například dělená strava, nízkotučná dieta, krabičková dieta nebo makrobiotická dieta.

Dělená strava

Smysl dělené stravy spočívá v kombinaci jednotlivých potravin podle určitých zásad. Jedná se například o spojení bílkovin a tuků, cukrů a tuků a podobně. Není ovšem prokázáno, že by měla dělená strava výrazné účiny na lidské zdraví či nějakým způsobem přispívala zdravému hubnutí.

Makrobiotická dieta

Tato dieta se skládá z mnoha zdrojů vlákniny a minima nasycených tuků. Tato dieta výrazně snižuje riziko vzniku obezity. Hladina cholesterolu v krvi se díky této dietě udržuje v naprostém normálu. Má taky blahodárné účinky na krevní tlak, který výrazně snižuje. U této diety je ovšem velmi důležité dbát také na dostatečný přísun minerálů a vitamínů. Nic se nesmí přehánět a v tomto případě to platí dvojnásob. Pro děti, kojící a těhotné ženy není tato dieta v žádném případě vhodná.

Atkinsova dieta

Tato pro mnoho lidí nevšední dieta je založena na velkém přísunu velmi tučných jídel. Maso, špek, tuk nebo vejce tvoří její nezbytnou součást. Jíst se v tomto případě nesmí zelenina ani ovoce. Podle odborníků je ovšem tato dieta velmi nezdravá až zdraví škodlivá.

Nejdravější jídlo má každý v lednici

Nechce se tomu moc věřit, ale je tomu tak. Není samozřejmostí, že výrobky, které nesou označení BIO nebo Light jsou opravdu tak zdravé, jak reklama říká. Ve většině případů má každý doma v lednici jídlo, které je opravdu zdravé i když o tom málokdo tuší. Mezi tyto, říkejme superpotraviny patří například obyčejná brokolice, která nám dodává vitamin K a vitamin C. Tato kombinace je skvělá volba pro naše kosti. Dále jsou to brambory, citrony a také česnek, který léčí mnoho chorob. Tudíž je nesmyslné kupovat předražené potraviny jen proto, že se tváří jako to nejzdravější, co můžeme svému tělu dát. Pokud ovšem i přesto toužíte po dietě nebo se chcete prostě jenom lépe stravovat a nevíte jak začít, poraďte se raději s odborníkem.

Vložit komentář

Komentáře