Výhody a nevýhody leh-sedů+tipy na předsevzetí

Tento často vyhledávaný cvik je poslední dobou zatracován z důvodu ničení zad. Je to ale pravda?

Výhody

  • Můžete tento cvik provádět téměř kdekoliv
  • Nepotřebujete zvláštní vybavení
  • Cvičí účelně břišní svaly
  • Zvládnete cvičit sami bez pomoci
  • Když je správně prováděn, neničí žádnou část těla
  • Má mnoho obměn
  • Je lehký na provedení
  • Je to základní cvik pro posílení a vyrýsování břišních svalů

Nevýhody

  • Pokud je prováděn nesprávně, může poškozovat záda v bederní oblasti
  • Při zaklínění nohou je cvik méně účinný
  • Při lehu není dobré pokládat hlavu na podložku, namáhá se tak krční páteř
  • Opravdu důležité je správné provedení cviku, při posazení do pravého úhlu svaly přestávají pracovat
  • Vyrýsování břišních svalů je potřeba podpořit správnou stravou

Každý si musí sám určit, jaké cviky jsou pro něj vhodné. U všech cviků obecně platí, že nesprávné provedení může způsobit zdravotní komplikace, proto je dobré nejdříve si zjistit, jak se cvik správně provádí.

Tipy na novoroční předsevzetí

Většina lidí si na nový rok určuje předsevzetí. Ale většině vydrží plnění jen chvíli. Proto přináším několik tipů jak předsevzetí dodržet.

  • Není dobré dávat si přehnané cíle, ale spíš menší a lépe dosažitelné, aby Vás neúspěch hned neodradil.
  • Při cvičení platí, že náročnost by se měla zvyšovat, nepřepálit začátek.
  • Když se rozhodnete pravidelně cvičit, je vhodné určit si nějaký čas, který bude vyhrazen pouze na cvičení.
  • Když si zakoupíte nebo dostanete permanentku do fit centra nebo posilovny, popř. na konkrétní hodiny cvičení, bude vám líto nevyužít ji.
  • To stejné platí u pomůcek je sportu ať už oblečení, boty nebo cvičební nářadí Vám bude neustále připomínat Váš původní záměr.
  • Když do takové výzvy půjdete s partnerem\partnerkou nebo kamarádem\kamarádkou bude to větší zábava.

Snad Vám některý z tipů pomůže, tak šťastný nový rok 🙂