Vlastníte eshop nebo jiný druh webové prezentace? Pak vás zcela jistě zajímá, jak byste mohli právě na vaše stránky dostat co nejvíce uživatelů, tedy potenciálních zákazníků. Přesně takto jsem přemýšlel i já se svým eshopem napěchovaným potřebami pro zahradničení. Seženete u mě zkrátka vše – osiva, rýče, nářadí anebo sekačky, případně spousty dalšího sortimentu. Mé stránky nebyly příliš vidět, což se samozřejmě projevovalo i na počtu objednávek. Byl minimální, a tak jsem se rozhodl, že vyzkouším PPC reklamu.
Proč právě PPC reklama?
Protože je efektivní! Tedy alespoň podle článků na internetu, které jsem si pochopitelně o PPC přečetl. Zjistil jsem, že se jedná o velmi efektivní reklamní kampaň, v jejímž rámci budu platit pouze za zákazníky. To je logicky výhodné, protože právě oni mi přinesou mnohem vyšší zisk. Zaplatil jsem si kredit na AdWords, což je u nás asi nejvyužívanější PPC systém. Dostal jsem ještě bonus 1000 korun a cítil, že bych mohl dosáhnout zajímavých zisků. Leč, nestalo se…
V nastavení jsem se ztrácel
První problém, který mě potkal, byl s celkovým nastavením kampaní. Měl jsem potíže především s volbou správných klíčových slov, na něž bych měl cílit. Samozřejmě jsem některá zvolit a poté se pokusil vytvořit reklamní jednotky. Následovalo již jen čekání, zdali se skutečně podaří zvýšit počet návštěvníků mého eshopu a logicky i zisk. Počkal jsem celé dva měsíce, ale podle měřicího nástroje Google Analytics šla návštěvnost nahoru jen velmi pomalu a zisky se mi také nezvedly. V návalu zlosti jsem se svěřil kamarádovi, který mi doporučil předat mé kampaně do rukou specialistů. To jsem následně učinil.
PPCprofits se o vše postarali
Na webu této firmy jsem si zadal poptávku a ozvali se mi do nějakých 6 hodin. Domluvil jsem se na nastavení PPC kampaně, zaplatil částku 3000 korun a čekal na výsledky. Ty se postupně dostavily. Jednak jsem viděl svou reklamní jednotku, která byla poměrně nápaditá, a jednak zaznamenal zvýšení návštěvnosti, a dokonce nějaké nákupy. Nakonec jsem se domluvil i na spolupráci v oblasti reklamy na sociálních sítích. Spolupracujeme dodnes a eshop funguje docela slušně. Rozhodně lépe než předtím, když jsem se snažil o PPC reklamu sám.