Snažíte se ze všech sil dostat do kondice, ale nedaří se vám to? Nevíte, který druh sportu zařadit do vašeho denního programu, aniž by pro vás znamenal přítěž? V tom případě je jistě dobré vědět, které sporty jsou vhodné k podpoření růstu svalů a které naopak odbourávají tuky a také to, kdy a jak často se hýbat. Skvělé kondice totiž můžete dosáhnout pouze tehdy, budete-li minimálně 5 dní v týdnu aktivně usilovat alespoň o minimální fyzickou zátěž, kterou představuje 30 minutová chůze. Vaše kondice na sebe v tomto případě nenechá dlouho čekat.

Hýbejte se každý den

Pokud se chcete, co možná nejdříve dostat do kondice, je třeba pravidelně provozovat alespoň jednu fyzickou aktivitu. V prvotní fázi se může jednat například o pouhou půlhodinovou procházku v parku, kterou postupem času budete prolínat s rychlejší chůzí či dokonce velmi populárním a efektivním během. Je ovšem zásadní, aby vás pohyb naplňoval pocity štěstí, v opačném případě u něj nejspíše moc dlouhou nevydržíte. Proto si volte takové aktivity, které vám budou dělat dobře.

Rychlá chůze je skvělá volba

Pokud se zrovna fyzicky necítíte na běh, je dobré do svých fyzických aktivit zařadit rychlou chůzi, která vaši fyzickou kondici vhodně naladí. Skvělou alternativou je rovněž i jízda na kole, brusle či plavání. V zimě naopak můžete zkusit běžky či lyže. A co teprve celá plejáda fitness aktivit, které jsou v poslední době velmi populární a cvičební hodiny mají lektorky plné k prasknutí.

Nesmíte přepálit start

Pokud s pohybem teprve začínáte a vaše pohybová aktivita je na bodu nula, není dobré po svém těle chtít okamžité zázraky. Vždy musíte brát v potaz vaší sportovní historii a také vaše momentální zdraví a věk. Začátečníkům se rozhodně vyplatí i konzultace s odborníkem či praktickým lékařem, který vám dá cenné rady do vašich sportovních začátků.

Kdy rostou svaly a kdy ztrácím tuk?

Mnoho lidí si pokládá otázku, při kterých cvičících aktivitách naberou svalovou hmotu a při kterých se naopak budou zbavovat tukových zásob. Je obecně známo, že silové cvičení buduje naší svalovou hmotu a naopak vytrvalostní, tedy takové, při kterém se tolik nezadýcháváme a jsme schopni stále normálně hovořit, zase snižuje tukové zásoby v těle. Ovšem je velmi důležité vzít v potaz fakt, že pokud se člověk nebude dobře stravovat, svaly mu ze vzduchu nenarostou a tuky se neodplaví z těla jen tak.

Cvičení 30 minut 5x týdně postačí

Pokud chcete dosáhnout lepší kondice, měli byste v průměru cvičit minimálně 5x týdně v intervalu třiceti minut. Neměli bychom ovšem zůstávat pouze u jednoho druhu cvičení, ale naopak bychom měli cvičební metody prolínat. To znamená, že aerobní cvičení bychom měli vždy prolnout s běháním či jógou. To samé platí i u posilování v tělocvičně, které rovněž můžeme prolnout s během či plaváním.

Vložit komentář

Komentáře