Jíte nízkotučné potraviny?

Stále čteme mnoho protichůdných názorů o tom, které potraviny jsou zdravější. Dáte si odtučněný výrobek, polotučný nebo plnotučný. Takzvaně odtučněné potraviny bohužel obvykle oproti těm plnotučným neobsahují méně kalorií a ani nejsou zdravější. Na zadní etiketě najdete údaj tuků na nule, ale v kolonce cukry je jich na pováženou. A právě cukry a sacharidy jsou to první, co musíte ze stravy vyloučit, když chcete začít hubnout, tuk je až na druhém místě. Pokud je produkt zbaven tuku, je také zbaven chuti. Proto tam kromě cukru a dochucovadel, najdete aromata a další neidentifikovatelné látky.

Čtěte etikety

Odborníci na výživu se domnívají, že nízkotučné výrobky stojí za rozšířenou lidskou obezitou. Na to poukazují mnohé dlouhodobé studie, jako z Harvard School of Medicine. Zpočátku se zdálo, že je odstranění tuků z potravin spásou pro lidi trpící na srdeční a cévní onemocnění, ale opak je pravdou. Výrobci začali nahrazovat živočišné tuky rostlinnými a navíc ztuženými, které jsou pro lidské zdraví nevhodné a svým složením nezdravé. Není nad za studena lisovaný olej, třeba olivový či kokosový. Dia produkty nejsou vhodné při dietě a jsou určeny pro diabetiky. Je v nich klasický cukr nahrazen umělými sladidly, několikanásobně sladšími a mnohdy škodlivějšími než cukr. Je jich použito méně a hmotnost výrobku se dorovnává tuky, což je při hubnutí nevhodné.

Nízkotučné výrobky

Po nízkotučných výrobcích rozhodně nezhubnete, pokud jsou tuky nahrazeny sacharidy. A už vůbec ne, pokud si dáte místo smetanového jogurtu dva nízkotučné. Tím totiž dosáhnete výživových hodnot často vyšších, než u jogurtu s vysokým obsahem tuku. Obecně se doporučuje zaměřit na zdravé potraviny a jíst s mírou. Při hubnutí jsou nejvhodnější jogurty obsahující přibližně 1,5 % tuku a to neochucené a bez cukru. Na jogurtu zrovna nemusí být napsáno sladký bílý, aby byl nacpán cukry. proto čtěte etikety.

Napsat komentář