Pro děti je pohyb velmi důležitý, a to především pro jejich správný vývin. Musí se hýbat každý den. Pokud se stane, že dítě bude sedět celé dny u počítače či televize a nepůjde ven s kamarády nebo s rodinou, mohlo by dojít k nadváze. Ano tabulky pro nadváhu a obezitu jsou pro děti zcela jiné než pro dospělé. To ale neznamená, že i děti nemůžou trpět obezitou. V posledních letech se to děje čím dál tím častěji. Jakmile dítě začne přibírat kila navíc, má to zásadní vliv na jeho organismus. Nepodceňujte tedy pohyb vašich dětí. Jak už jsme říkali, stačí alespoň pár pohybových her denně a vše bude v pořádku. Na druhou stranu nic se nemá přehánět.

Pohybová hra na doma

Pokud máte doma větší část nevyužitého prostoru, bude se vám velice dobře hodit na hraní s dětmi. Záležet bude na věku dítěte. Můžete procvičovat například rovnováhu, a to pomocí hry. Zasoutěžte si, kdo vydrží nejdéle stát na jedné noze, nebo kdo udělá hezčí kotrmelec. Pokud je váš prostor v bytě velký, můžete dětem zkusit vytvořit opičí dráhu, na které budou soutěžit v rychlosti či obtížnosti.

Hry na čerstvém vzduchu

Venku mohou děti hrát na schovávanou, na honěnou nebo také vyvolávanou. Toto jsou klasické hry, které zná téměř každý. Pokud jdete s dětmi ven, mohou si s sebou vzít koloběžku, in-line brusle či kolo. Zkuste vyrazit někam za zábavou. Například si zajděte na minigolf nebo si udělejte procházku na o něco vzdálenější hřiště.

Speciální pohyb pro děti

Pokud si myslíte, že má vaše dítě i tak málo pohybu, můžete jej zapsat do nějakého kroužku. Tyto kroužky jsou většinou jednou týdně. Může to být házená, basketbal, fotbal, gymnastika, volejbal a mnoho dalšího. Nepřehánějte to však tréninky každý den. To by mohlo mít naopak špatný vliv na dítě, které nebude mít dostatek času pro sebe. Představte si, že přijde domů ze školy a musí jít na trénink. Po tréninku si však neodpočine, protože musí dělat domácí úkoly na další den. Takto by mohlo dojít k snadnému vyčerpání.

Vložit komentář

Komentáře