Zdravé svačinky nejen pro děti, ale i pro dospělé

zdravé svačinky

Trápíte se myšlenkou, co si dát na svačinu nebo nevíte, co dát do školy vašim dětem? Nezoufejte, ukážeme vám pár tipů, co jíst na svačiny. Často se lidé odbývají tím, že si vezmou nějakou sladkost. Je jasné, že potřebnou energii získají, a ještě k tomu jim nezabere moc času to sníst, ale není to dobře. Takhle dostanete do organismu jen cukry a tuky, a posléze budete mít brzy hlad. Pojďme tedy a to.

Co si vzít na dopolední svačinu do práce?

V prací budete potřebovat získat nějakou tu energii na celý den. Dbejte tedy na to, aby součástí vaší svačiny bylo vždy nějaké ovoce. Nezáleží na tom jaké, ale myslete a to, že takový banán či broskev jsou sladší než například pomeranč. Potřebujete získat také další živiny, proto si na dopolední svačinu dejte například celozrnné pečivo s něčím. Může to být sýr, šunka nebo nějaká pomazánka.

Zdravé svačinky nejen pro děti, ale i pro dospělé

Co jíst na odpolední svačinu?

Odpoledne je ten správný čas na to dodat organismu potřebné bílkoviny. Vždy proto jezte něco s vysokým obsahem bílkovin. Pokud si dáváte něco, v čem jich tolik není, přidejte ke své svačině i sklenici mléka. Vzhledem k tomu, že se vápník vstřebává lépe do organismu odpoledne a večer, jsou právě mléčné výrobky nejvhodnější.

Co dát vašim dětem?

Rozhodně záleží na věku dítěte. Jedná-li se o školáka, bude potřebovat vydatnou svačinku, aby byl ve škole soustředěný. Právě z tohoto důvodu se nedávají dětem do školy sladkosti. Mohlo by je to pak odvádět od výuky. Dětem dejte kousek pečiva se sýrem či šunkou. Přidejte jim i ovoce. Pravidla platí vesměs stejná, jako u dospělých. Je však jasné, že dětem nebudete dávat tak velké porce.

Odpolední svačinka je pro děti také důležitá. Naservírujte jim například jogurt či tvaroh s ovocem.

Tipy na pomazánky:

  • Celerová pomazánka
  • Tvarohová pomazánka s ředkvičkami
  • Pažitková pomazánka
  • Pomazánka z rybího filé
  • Čočková pomazánka