Chcete se v novém roce vrhnout do zdravého hubnutí? Odborníci vydali svá zjištění a doporučení ve výroční zprávě pro výživu a dietní doporučení US News & World Report’s. Jakým směrem se vydat?

Odborníci prozkoumali 35 diet a oblíbená keto dieta se dostala na předposlední příčku. Díky omezenému přísunu sacharidů a nedostatku tuku je zdraví nebezpečná, nezdravá a špatně udržitelná.

Jedinečná středomořská strava pro dlouhodobý a trvalý efekt

Pokud už jste se smířili s celoživotní úpravou jídelníčku a hledáte takové složení, které je možné snadno dodržet, středomořská strava je podle odborníků nejzdravější formu stravování a je i nejlepším způsobem pro hubnutí. Jídelníček je založen na zelenině, ovoci, celozrnných potravinách, libovém mase a olivovém oleji. Sníží riziko srdečních chorob, cukrovky a demence. Inspirujte se pokrmy ze Španělska, Francie, Itálie a Řecka. Nejedná se jen o krátkodobou dietu, ale o životní styl.

Na co se zaměřit:

  • méně červeného masa, cukru a nasycených tuků
  • více celozrnných potravin, libového masa, rostlinných bílkovin, ořechů a semínek
  • s mírou zakysané mléčné výrobky, čerstvé sýry a jogurty, stejně jako konzumace alkoholu
Hubnutí
zdravá strava

Dietní plán WW neboli Weight Watchers

Dietní program propagující celkovou změnu životního stylu i myšlení s vědeckým přístupem k hubnutí kontrolou porcí, pečlivým výběrem pokrmů a pozvolným snižováním váhy. Klíčové je osobní setkávání členů programu, vzájemná podpora a heslo: Když se nepohlídáš sám, pohlídají tě ostatní. Nepočítají se kalorie. Potraviny jsou podle nutričního obsahu látek obodovány. Díky výpočtu na základě pohlaví, věku, váhy a výšky si stanovíte každodenní maximální počet bodů.

Jak to funguje:

Můžete jíst vše, co chcete, ale nesmíte překročit denní bodový cíl. Potraviny, co mají 0 bodů, lze konzumovat v neomezeném množství. Můžete shodit až kilogram týdně a po dosažení vytoužené váhy si počet bodů upravíte tak, abyste si dokázali váhu udržet.

Dietní program HMR neboli Health Management Resources

Hodí se pro rychlé shazování kilogramů. Nízkokalorický dietní plán zahrnuje hodně ovoce a zeleniny a nízkokalorické koktejly, pokrmy, tyčinky a vařené vícezrnné cereálie. Strava dává tělu maximum výživných látek. Doporučuje pravidelnou fyzickou aktivitu a 10. až 20. minut rychlé chůze denně. Ze studie vyplývá, že si i přes rychlé hubnutí po 7. letech udrželo až 66 % lidí více jak ½ zhubnuté váhy.

Dva druhy programu:

  • Plán zdravých řešení se dodržuje bez dohledu odborníků.
  • Plán svobodného rozhodnutí pod lékařským dohledem, protože má velmi nízký obsah kalorií.

DASH dieta pro snížení vysokého krevního tlaku

Stravovací plán doporučuje řada odborných institucí, jako American Heart Association a National Heart, Lung and Blood Institute. Klíčová je redukce sodíku obsaženého v potravinách na 2,3 g denně, někdy až 1,5 g denně pro snížení vysokého krevného tlaku. Za týden je nutných 150 minut mírné fyzické aktivity, jako je 30 minut rychlé chůze 5 dní v týdnu.

Jak dieta probíhá:

  • Konzumace velkého množství zeleniny, ovoce a nízkotučných mléčných výrobků.
  • Menší množství celozrnných potravin, ryb, drůbeže a ořechů.
  • Omezení potravin s vysokým obsahem nasycených mastných kyselin, jako je červené maso, plnotučné mléčné výrobky a slazené nápoje.
hubnutí
hubnutí

Ornisch dieta pro zdravé srdce

Dietní doporučení profesora Deana Ornishe z Kalifornské univerzity v San Francisku. Vegetariánská strava pro snížení hmotnosti a podporu zdraví srdce. Strava kategorizuje potraviny na 5 skupin od nejzdravějších až po nejméně zdravé. Pouze 10 % přijatých kalorií může pocházet z tuku.

Potraviny s cholesterolem, rafinovanými uhlohydráty a živočišné produkty jsou zakázány. Jídelníček se skládá z potravin s vysokým obsahem vlákniny, jako brambory a komplexními uhlohydráty, jako fazole. Z živočišné stravy jsou povoleny na den vaječné bílky a šálek netučného mléka nebo jednoho jogurtu. Součástí je aerobní pohyb, posilování a techniky na zvládání stresu, jako je jóga či meditace.

Flexitariánství, které respektuje přírodu

Flexitariánství je životní styl respektující přírodu. Preferuje se vegetariánská strava, ale když přijde chuť na maso, je možné si jej dopřát. Snídaně obsahuje 300 kalorií, oběd 400 kalorií a večeře 500 kalorií. K tomu 2 svačiny po 150 kaloriích. Denní příjem kolem 1 500 kalorií bez ohledu na pohlaví, věk a váhu. Kvůli střídmosti, omezenému množství kalorií a rostlinné stravě se rychle hubne.

Vložit komentář

Komentáře

SDÍLET
Předchozí článekProč si dát pozor na keto diety
Následující článekNová slova v češtině – víte, co znamenají?

ZANECHTE ODPOVĚĎ