Obranyschopnost je alfa a omega každého jedince. Jedině ona rozhoduje, jaké vlivy k nám pošle a které zničí. Tuto zázračnou bublinu ale ohrožuje mnoho jevů. Mezi ně nepatří jen zdravá strava, ale také jiné aspekty životního stylu.

Jezte hodně ovoce a zeleniny

Vyvážená strava je základ, ale ovoce a zeleninu potřebujete. Obsahuje vlákninu, která posiluje střeva, jež jsou pak schopná zbavit se odpadu z těla. Vybírejte zejména jasně barevné druhy, například špenát oproti ledovému salátu. Látky z čerstvých potravin jsou mnohem lépe vstřebatelnější, jelikož látky spolu mohou navzájem působit a ovlivňovat své fungování v organismu. Zpravidla pozitivním způsobem. Samostatné pilulky minerálů a vitamínů nemusejí fungovat tak dobře. Nebojte se zapojit hlavně česnek, a to právě v rizikových obdobích roku. Česnek obsahuje antiseptické a antibiotické látky posilující tělo před menším náporem bakterií a jiných organismů. Nejlepší způsob, jak se přinutit jíst více ovoce a zeleniny, je bedýnkový dovoz, jehož součástí bývá vyzkoušení plodin, které jste dosud neměli ve zvyku nakupovat. Skvělý program je také ovoce do práce.

Dopřejte si dostatek kvalitního spánku

Malý tip: s některými z nich vám pomůže příhodná mobilní aplikace, stačí se podívat do obchodu aplikací svého zařízení. Například není na škodu chodit spát dříve a spát alespoň sedm hodin denně. Nejde jen o subjektivní pocit odpočatosti, tělo zkrátka potřebuje spoustu energie a procesů, které probíhají právě ve spánku.

Kvalitní spánek vzniká díky dobrému odtemnění místnosti, dokonalému tichu (nebo přiměřený slabý šum), teplotě vzduchu do 20 °C a adekvátní vzdušné vlhkosti. Několik hodin před spaním nepijte stimulující nápoje, jako je káva, čaj nebo kola, není však dobré pít “na spaní” alkohol. Máte možná pocit, že po panáku rumu usnete rychleji, nicméně alkohol mozek vypne jen před vámi. Stále funguje jako v bdělém stavu, neodpočine si a regenerační proces neprobíhá. Kvalitu spánku ovlivňuje také množství modrého a bílého světla, které nutí mozek domnívat se, že je stále den. Existuje proto mnoho aplikací, které zbarví obrazovky počítače i telefonu do červena. Ideální je obrazovky elektronických zařízení vůbec nesledovat.

Mentální vzpruha pro dlouhý a klidný život

Lékaři doporučují méně se stresovat a více smát. Není to však tak jednoduché, to všichni dobře víme. K tomuto procesu se musí dojít postupně. Stres je přirozený motivátor všeho živého. Díky němu utíkáme před predátory a dokážeme si zajistit živobytí. Mozek si ale neumí snadno poradit se strachem a stresem, který jej nemotivuje v reálném čase, ale má dlouhodobý charakter. Účinná je proti tomu meditace a další techniky, které vám pomůžou nepřenášet strach a trému z práce do soukromí, kde vám rozhodně nepomůže. Pokud není možné odstranit spouštěč stresu ze svého života, vyhledejte pomoc psychologa, který vám pomůže některé obtížné věci akceptovat a zpracovat tak, aby vám neubližovaly. Jako podpora imunity a mentálního zdraví funguje i domácí mazlíček. Pes, kočka, papoušek nebo rybičky; když k nim přidáte dostatek kontaktu s ostatními lidmi (v míře, která vás nevysiluje), dokážete si s nahromaděným strachem a úzkostí dobře poradit. Nezapomínejte však na to, že úzkost může být spokojená odpíráním si dobrých věcí. Jednou za čas neuškodí dát si něco dobrého, co byste si jinak nedopřáli.

Vložit komentář

Komentáře

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno