Udržte si zákazníka a nedejte konkurenci šanci!

reklamní předměty

Bez zákazníků žádný obchodník nemůže existovat. Zatímco získat ty nové vyžaduje spoustu času a také nákladů, udržení těch stávajících váš rozpočet vyjde zhruba šestkrát levněji. Jak ale zařídit, aby vám neutekli ke konkurenci? Jednoduše – musí u vás být spokojení. Docílit toho můžete i zdánlivými maličkostmi.

Poděkování

Dejte zákazníkům vědět, jak moc si jich vážíte. Najděte si na ně čas a oceňte je za jejich věrnost a loajalitu. Zdánlivě obyčejné slovo „děkuji“ má totiž velkou moc, pomáhá budovat pevnější vztahy a zlepšuje komunikaci. Vděčnost můžete vyjádřit různými způsoby – dopisem, e-mailem, krátkým vzkazem přiloženým k zásilce, dárkovým voucherem či slevovou poukázkou. Poděkování by mělo působit tak, že jste ho vytvořili přímo na míru vašemu zákazníkovi a jenom pro něj. Oslovte ho jménem, poděkujte mu za přízeň, popřejte, ať se mu vaše produkty líbí a je s nimi spokojen. Závěrem by pak měl zaznít také odkaz na další spolupráci.

Věrnostní program

Věrnostní programy patří mezi rozšířené „benefity“, setkáváme se s nimi v supermarketech, drogeriích i bankách. Systémy odměn nejsou však vždycky účinné a efektivní, obzvlášť když při jejich sestavování někdo zanedbá základní kritéria, bez kterých to prostě nefunguje. Předně je třeba, aby byly věrnostní programy přehledné a jednoduché, jedině tak se v nich zákazník zvládne dobře orientovat. Musí být dostatečně motivující, na slibované výhody by se mělo dát rozumným způsobem a v rozumném časovém horizontu dosáhnout. Zároveň by měl být koncipován jako hra, která bude zákazníky bavit.

Dárek

Dárky rádi dostávají úplně všichni, a to bez ohledu na věk nebo příležitost. Navíc velká výhoda pro vás jako obchodníka je, že v zákaznících vyvolávají vděčnost a pocit, že by se vám za projevenou laskavost měli nějak revanšovat. A čím jiným by tak mohli učinit, než dalším nákupem u vás? Reklamní dárky vnímejte proto jako investici do budoucna, snažte se, aby přinesly vašim zákazníkům užitek a neskončily někde na dně šuplíku. Buďte originální, najděte takové propagační předměty, které reprezentují váš obchod a mají spojitost s vašimi produkty. Prodáváte diáře? Přibalte k nim reklamní tužky. Podnikáte v potravinářském průmyslu? Potěšte je nějakým sladkým mlsáním. Zkrátka udělejte vašim zákazníkům radost, uvidíte, že to ocení!

Sada 12 voskovek v kartonové krabičce

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient