Nejlepší kolagen je hydrolyzovaný!

Je vám více než třicet? Pak zbystřete! Možná byste svému tělu měli začít dodávat kolagen!
Kolagen je nejvýznamnějším proteinem lidského organismu a základním stavebním prvkem lidského těla. Skládá se z dílčích peptidů vyznačujících se řadou pozitivních účinků na lidské zdraví.
Množství kolagenu v těle, kde působí jako pojivo buněk, přímo ovlivňuje zdraví kostí, zubů, tkání, vlasů i pokožky. Lví podíl má na dobré pohyblivosti našich kloubů.

S kolagenem ke štíhlé linii

Kolagen (anglicky collagen) nám pomáhá i udržet naši štíhlou linii. Přispívá k budování svalů a spalování tuků. K tomu podporuje i správnou funkci jater a střev, čímž napomáhá detoxikaci organismu. Zpevňuje však také nehty, napomáhá růstu vlasů a snižuje hladinu cholesterolu.

Ztrácíte paměť?

Máte potíže s pamětí? Možná vaše tělo postrádá kolagen, který dokáže zlepšit i kognitivní funkce. Do kondice vám však dostane i střeva. Tento protein ovšem stojí i za naším mladistvým vzhledem.
Zpevňuje a hydratuje pleť, čímž ji činí elastickou a vláčnou. Velmi účinný je při léčbě popálenin a zatočit dokáže i s jizvami po akné. A podobně jako kyselina hyaluronová zpomaluje proces jejího stárnutí. Stejně tak vám kolagen dopomůže i k lesklým, hustým a pevnými vlasům, které navíc ochrání před negativními vnějšími vlivy.

Zastavte stárnutí!

Do určitého věku si organismus kolagen vyrábí sám. Už po dovršení dvacátého věku ale jeho produkce začíná výrazně zpomalovat. A po třicítce přímo klesá. Právě v tomto věku na sobě začínáme projevovat první známky stárnutí. Objevují se první bolesti kloubů a první viditelné vrásky.

Kdy kolagen začít tělu dodávat?

Po čtyřicítce hladina kolagenu v organismu dokonce klesá tak rychle, že jej tělo už nestíhá produkovat. Bolesti svalů a kloubů zesilují, vrásky se prohlubují, zpomaluje se hojení ran, začínáme být unavenější. V ten okamžik je na místě začít tělu kolagen dodávat.

Kolagen v kloubních výživách, kosmetice a stravě

Kolagen své místo v kvalitních kloubních výživách i antagingových kosmetických produktech. Najdeme ho v krémech, sérech, maskách i šamponech. Ale také v některých potravinách. Jeho nejlepším zdrojem jsou živočišné bílkoviny, tedy maso (vepřové, hovězí i drůbeží), vývary a aspiky. Dobrý zdrojem kolagenu jsou také tučné ryby, především losos a tuňák. Stejně jako vajíčka, ořechy, semínka, citrusy, bobulovité ovoce, paprika a listová zelenina.

Kolagen v přirozené podobě

Problem kolagenu v přirozené podobě je ovšem jeho nízká vstřebatelnost. Tebnto protein také ničí tepelné úpravy, bez nichž se úprava masa i vajec v současné době neobejde. K tomu, aby dodávaný kolagen byl pro tělo skutečně prospěšný, musí být určitým způsobem upravený a maximálně koncentrovaný.

Jaký je nejlepší kolagen?

Nejlepší kolagen je tedy v tomto ohledu kolagen hydrolyzovaný, jehož enzymy byly předštěpeny tzv. enzymovou hydrolýzou. Hydrolyzovanzý kolagen najdete například v kvalitních doplňcích stravy renomované značky Woldo Health. V nabídce najdete stoprocentní hovězí kolagen a kolagen s kyselinou hyaluronovou. To je další pro tělo nezbytná látka s řadou pozitivních účinků na zdraví, o níž se však rozepíšeme v některém z příštích článků.

Napsat komentář