Jak zlepšíte své vztahy na pracovištích

Neexistuje stoprocentní recept na to, jak předejít případným konfliktům na pracovištích a jak utužovat přátelské vztahy se svými kolegy. Ovšem můžeme se držet alespoň některými radami, které nám zpříjemní chvíle strávené v zaměstnání. Pohodová a klidná atmosféra na pracovišti totiž tvoří základ pohodového kolektivu, který mezi s sebou neřeší nijak zvláště větší konflikty.

Vyhýbejte se pomluvám!

Pracovní týmy se velmi často a rádi rozdělují na dvě party. Jedna s tou druhou poté soupeří o to, kdo svou práci dělá lépe a efektivněji. Tyto týmy se ovšem neobejdou i bez značných hádek a pomluv, které jsou poté na pracovišti na denním pořádku. Pokud nechcete přihazovat polínka do ohně jednoho ani druhého týmu, jednoduše to řekněte nahlas. Sdělte svým rozhádaným kolegům, že si nehodláte hrát na dva neutuchající týmy, které jsou spolu ve válce. Pokud se přidáte k jednomu z nich a neušetříte si také pár pomluv, může vám to přinést pouze momentální výhodu, o kterou ovšem velmi rychle zase přijdete. Tyto konflikty jsou velmi časté zejména v ženských kolektivech, které se bezpodmínečně vždy pohádají. Může za to jak ponorková nemoc, kterou často trpí většina z nás v pracovním prostředí, ale také to, že ženy, jsou mnohem více emotivní a problémy řeší pomluvami a házením špíny z jedné osoby na druhou. Pokud nechcete chodit do práce s otráveným výrazem a pocitem, že ani dnes se s vámi nikdo nebude bavit, jelikož jste vytvořila pomluvu či jste byla minulý den drzá na svoji oblíbenou kolegyni, mluvte raději o problémech hned, když nastanou a nečekejte, jak se situace vyvrbí.

Spolupracujte s ostatními a chvalte sebe i své kolegy

Pokud budete se svými kolegy spolupracovat a dělat s nimi společně na zadaných úkolech, budete se cítit mnohem více spokojeně, než když se z vás stane sólový hráč, který bude spíše působit namyšleně a na své kolegy také arogantně. Neznamená to ovšem, že si proto, abyste si ostatní získali, budete brát jejich povinnosti na svůj hřbet. Znamená to, že svým kolegům rádi poradíte při řešení konkrétních situaci a oni zase na oplátku poradí v tíživé situaci vám. Nebojte se zdůraznit své přednosti, ocení to nejen vaši kolegové, ale i váš nadřízený. Pokud navíc budete nuceni pracovat na určitém projektu v týmu, jistě vám práce půjde lépe od ruky, kdy se spojí několik lidí, kteří vynikají každý v něčem jiném. To samé platí i v případě, kdy svého kolegu pochválíte za dobře odvedený projekt, či pomoc. Tyto malé krůčky vám zajistí to, že se vaše pracoviště stane velmi příjemným prostředím. Je dobré vědět, že pracovní kolektiv je tým lidí, který je uměle vytvořený. Vaši kolegové nemusí být zrovna vašimi přáteli, s mnohými z nich byste se v životě například ani nemuseli nikdy setkat, například kvůli charakteru či osobnostním vlastnostem.

Neházejte špínu na svou práci!

Vyhněte se také demoralizování kolektivu, které je zapříčiněna tím, že budete v určitých situacích jednat velmi negativně. Věty typu, nenávidím svoji práci, se v pracovním kolektivu opravdu nehodí. To platí také pro labilitu, jakou je pláč, hysterické výlevy vzteku a podobně. Nikdo z nás by nechtěl chodit do zaměstnání, kde mu hysterická kolegyně každý den pláče na rameni se svými problémy či posloucháním různých pomluv a lží, které nikomu nejsou příjemné. V zaměstnání stráví člověk velké množství času, který není třeba si ještě více znepříjemňovat.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient