Recenze knihy Chybíš mi (Kate Eberlenová)

Pakliže nevěříte na osud tak díky této knize začnete.Strhující poutavě napsaný a srdečný román při kterém se vám bude tajit dech a s hlavními hrdiny budete soucítit.Hlavními postavami románu je Tess a Gus,jejich životy plují ve stejné časové linii na stejném místě a přesto jsou si cizí a nemají o sobě ani tušení.Zatím co Tess se po návratu s prázdnin dozvídá velmi zdrcující informaci o nemoci své matky,která v zápětí několika kapitol na zákeřnou rakovinu umírá.Tess se musí vyrovnat nejen se smrtí své nejbližší osoby,ale zároveň se poprat s dalším osudem a především pak se postarat o malou sestřičku Hope.Její již dva dospělí bratři nemají zájem ani starost o to co s Hope bude a jejich otec se nezdá dvakrát důvěryhodnou osobností k výchově malé holčičky.Mezitím se odehrává životní příběh Guse,který zažívá také těžké období,po úrazu a nějaké době v umělém spánku mu umírá bratr Ross.A i když se Gus všemožně snaží nějakým způsobem zaplnit místo po bratrovi nedaří se mu to.Mezitím se u Tessiny sestry rozvíjí mentální onemocnění a je jasné,že Hope nebude moci ani jako dospělá žít sama,že péče o ní je na celý život.Guss prožívá rozchod svých rodičů i své vztahové peripetiie a přestože nechtěně a neplánovaně,stává se otcem s partnerkou,kterou skoro nezná.Jejich vztah se postupně zlepšuje a pořizují si druhou dceru,kombinace kariéry lékařů a mateřství však není nejlehčí a za nějaký čas vede stejně k rozchodu.Tess se dozvídá,že trpí stejnou chorobou jako její matka,ale u ní je léčba úspěšná.Smiřuje se se svým životem a těší se z každé maličkosti a třeba tak i s vystoupení kapely na kterou se hodlá jít podívat a tady zasáhne osud…Tess omdlívá,ale naštěstí je nablízku lékař co se o ní postará…je to Guss a od této chvíle se už osud obou hrdinů odvíjí společně.Jestli spolu opravdu budou a nebo jestli zasáhne nějaká vyšší síla vám už prozrazovat nebudu,to si musíte přečíst sami.Kniha je obsáhlým svědectvím života dvou lidí co nemají zrovna nejlehčí život,čekají je různé zvraty se kterými se musí vypořádat a naučit se životu čelit.Hlavní hrdiny budete mít velmi rádi a budete jim držet pěsti.Kniha se mi líbila,určitě jí můžu doporučit a potěší každého kdo má rád romantické příběhy.Za recenzní výtisk děkuji Mladé frontě (kniha.cz)                             Michaella