Pro mnoho lidí je zima náročným obdobím, ve kterém by nejraději ulehli k zimnímu spánku. Může za to plíživé mrazivé počasí, zimní únava a v neposlední řadě i Vánoce a s nimi spojené přejídání, množství rodinných oslav a setkání. Víte, co dělat, abyste se v lednu na váze nezhrozili čísla, které ukazuje?

1) Vánoční cukroví

Největším lákadlem, které vám může překazit hubnutí, je vánoční cukroví. Cukroví k Vánocům neodmyslitelně patří, navíc pokud je domácí a provoní celý dům, je jen velmi těžké odolat. Tento potencionální problém vyřešíte tím, že si tentokrát upečete zdravější druhy cukroví. Vyzkoušejte například raw recepty, pečení z celozrnné mouky nebo nahrazení zdravějšími surovinami. Místo cukru použijte med, agáve nebo stévii. Zajímavým nápadem je nahrazení mouky například cuketou, dýní nebo třeba řepou. Nebojte se vyzkoušet nové recepty, třeba bude zdravější alternativa cukroví ještě lepší než to klasické.

2) Oslavy s rodinami

Na Vánoce se určitě nevyhnete rodinným oslavám. Na těchto akcích se určitě budete těšit spoustě jídla, alkoholu a sladkých hříchů. Občas bývají Vánoce nazývány jako „svátky obžerství“. Abyste se vyhnuli nátlaku rodičů, prarodičů a přátel, že si s nimi musíte dán punč, svařák nebo vaječný koňak, řekněte dopředu, že držíte dietu nebo dodržujete zdravý jídelníček. Nebojte se říkat ne a připomeňte druhým, že to děláte i pro své zdraví. Možná své přátele a rodinu nemotivujete a tentokrát vyzkoušíte například bramborový salát s jogurtem, případně pečeného kapra místo smaženého.

3) Pravidelný pohyb

Ani v zimě nezapomínejte na pravidelný pohyb. Vyberte si aktivitu, která vás bude bavit a naplňovat. Může se jednat o posilování ve fitness centru, případně oblíbené sálové lekce. Skvělou volbou je i jízda na rotopedu, který si můžete pořídit domů. Oceníte také eliptický trenažér, a když budete cvičit 30 minut denně, už za tři až čtyři týdny uvidíte první změny.

4) Zimní sporty

Pokud si chcete o Vánocích dopřát nezdravé jídlo a občas si dát sklenici alkoholu, vyberte si zimní sporty, aby váš výdej převyšoval příjem. Oblíbeným zimním sportem je lyžování, jízda na snowboardu, bruslení, případně bobování. Pro ty, kteří mají rádi cvičení v teple domova, je ideální vibrační plošina, či veslovací trenažér.

5) Chytré vánoční dárky

Myslíte-li své hubnoucí snažení opravdu vážně, přejte si pod vánoční stromeček něco, co vám k tomu dopomůže. Skvělým nápadem jsou posilovací stroje, chytré hodinky s krokoměrem nebo třeba pernamentka na cvičení. Je na vás, jaký způsob boje s váhou zvolíte, v každém případě si však nelamte hlavu ani s tím, když přes Vánoce kilo nebo dvě přiberete. Alespoň si můžete dát na Nový rok předsevzetí, že začnete hubnout a svůj plán dodržíte.

Vložit komentář

Komentáře

ZANECHTE ODPOVĚĎ