Chevrolet vs Opel – General Motors volí Opel!

10 let, přesně tuto dobu se v Evropě prodávaly automobily značky Chevrolet. Původně jihokorejská automobilka, která byla na počátku nového tisíciletí odkoupena americkou společností General Motors, skončila!

Když v roce 2001 General Motors (GM) odkoupilo jihokorejskou automobilku Daewoo, nikdo nepředpokládal, že v nejbližších letech nastane takto překvapivá situace. Jak k ní vlastně došlo a za jakým účelem se tak stalo?

V průběhu roku 2004, tedy necelé tři roky po odkoupení automobilky, došlo k rebrandingu (přejmenování, resp. změna loga a názvu) automobilů prodávaných pod značkou Daewoo na známější název, Chevrolet. K tomuto kroku, se dle vyjádření GM, přistoupilo hlavně kvůli větší prodejní síle americké značky. To umožnilo lepší vstup na nové trhy (hlavně jihoamerické, kde se Chevrolet prosazuje v současné době čím dál tím víc) a oživení prodeje na stávajících trzích. Postupem času se značka Chevrolet stala i v Evropě známější, zákazníci si k ní nacházeli cestu a prodeje po celé Evropě rostly.

Došlo to až do takové situace, že prodej nových automobilů značky Chevrolet výrazně konkuroval prodeji automobilů Opel. Tito dva hlavní zástupci koncernu General Motors v Evropě spolu začali velmi tvrdě válčit na poli prodeje nových automobilů. Prvotní plány GM počítaly s odlišnou klientelou pro obě automobilky tak, aby si navzájem příliš nekonkurovaly. To se, bohužel pro značku Chevrolet, nepovedlo.

V roce 2009 vtrhla do Evropy finanční krize, která automobilový prodej velice těžce zasáhla. Ani nyní, v roce 2015, důsledky této krize nekončí a prodej automobilů v Evropě a v České republice konkrétně nedosahuje původních hodnot.

Propad prodejů musel General Motors řešit. Přesto, že daleko větší propad zaznamenala značka Opel, která již před příchodem finanční krize byla v horším postavení oproti Chevroletu (co se týče prodeje nových automobilů), bylo rozhodnuto o stažení prodeje automobilů značky Chevrolet z Evropy. Podle tiskových prohlášení si GM od tohoto kroku sliboval výrazné zvýšení prodejů automobilů Opel.

A jak vlastně vypadá celé ukončení prodeje zpětně po téměř jednom roce? Krom zrušení několika automobilových prodejců, kteří se výhradně zaměřovali na značku Chevrolet, není celá akce v České republice příliš znát. I přesto, že obě značky, jak Chevrolet, tak Opel, prodávali relativně podobné automobily určené pro podobné typy zákazníků, nedopadl přesun těchto zákazníků pod značku Opel podle představ. Místo přesunutí těchto zákazníků došlo pouze k rozmělnění pod různé značky i mimo celý koncern General Motors.

Oficiálního vyjádření ohledně zhodnocení celé akce se pravděpodobně nedočkáme. Závěry si tedy lze vyvodit pouze ze zvýšení, resp. snížení prodejů, které ale neodhalí, jak vše dopadlo z globálního pohledu General Motors.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient