Udělejte si doma pořádek a vyčistěte si tím hlavu

Úklid domácnosti je mnohem snazší a bezbolestnější, než se potýkat s osobními problémy, které je třeba řešit. Nechte tedy složitosti vlastního života na druhém místě a napřed si pořádně ukliďte ve svém bytě i kanceláři, uvidíte, že pomocná ruka, která vám pomůže, vypořádat se s osobními starostmi se dostaví, co nevidět. Na rčení, které zní, „bordel v bytě, zdravé dítě“, raději zapomeňte a pusťte se do úklidu, který vám ušetří spoustu energie.

Pořádek je pro blbce a inteligent zvládne chaos

Ano, inteligent opravdu zvládne chaos, ovšem zkusme se zamyslet nad tím, kolik ho samotný chaos stojí energie. Takže pokud se domníváte, že se tak trošku topíte v nepořádku a máte tušení, že se tento „bordel“, čili odpor k pořádku a nějakému řádu projevuje i v jiných oblastech vašeho života, je nasnadě řešení, díky kterému se večer domů z práce nebudete vracet unavení, podráždění a plni nechutě opět zasednou k pracovnímu stolu, který připomíná jedno velké skladiště.

Každá věc má své místo

Vězte nebo ne, ale každá věc ve vašem bytě či na vašem pracovním stole má své místo. Více by vás o tomto faktu přesvědčila takzvaná nauka o pořádku, která má své zastoupení téměř v každé zemi. Je jedno, že se o Němcích říká, že je u nich na prvním místě pořádek a o Francouzích zase naopak kolují spekulace o jejich rozevlátosti a bohémství. Všude tady ovšem nauka o pořádku má své čestné místo a lidé zde moc dobře vědí, kam si každý den věší své klíče od auta i to, která krabička skrývá složenky a která naopak účtenky z obchodu. Naučte se i vy ovládat jednoduchá pravidla o tom, kam vyhazovat nepotřebné věci a jakým způsobem zjistíte, že věci opravdu nepotřebujete. Vězte, že váš život projde doslova a do písmene ozdravnou kúrou.

Kolik věcí čítá váš pracovní stůl?

Máte někdy pocit, že se na svém pracovním stole utápíte v hromadě papírů, které poté marně hledáte v již schovaných šanonech? Máte na vašem stole několik nepíšících per, opotřebovaných sponek a nepřeberné množství desek, které nemají své využití? V tom případě byste jistě neprošli zátěžovou zkouškou koučů, kteří se pořádkovou metodou zabývají a pořádají celou řadu seminářů ve všech koutech světa. Víte, kolik věcí byste měli mít na svém stole? Je to přesně pět položek. Mezi těchto pět položek patří především pět akutních věcí, které budete ke své práci momentálně potřebovat. Váš pracovní stůl není odkladiště, nýbrž místo, kde se máte soustředit na práci. Větší množství papírů a otevřených šanonů si můžete dovolit pouze v případě, jste-li naprosto zcela ponořeni do své práce, v opačném případě nikoliv. Poté, co ovšem s daným úkolem skončíte, musíte si na své stole opět sjednat pořádek. Vězte, nebo ne, ale vaše výkony a to nejen ty pracovní, budou o poznání efektivnější, než v případě, kdy se budete brodit nepořádkem ve své kanceláři i ve svém bytě. Udejte očistu svého domova i pracovního stolu a naplňte svůj odpadkový koš věcmi, které v žádném případě nebudete již více potřebovat.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru
Tvorba webových stránek: Webklient