Možná jste se rozhodli s příchodem jara udělat něco pro svou fyzičku i postavu a začít běhat. Pak je dobré znát pár maličkostí.

Nečekejte, že budete hned od začátku profesionálně vyklusávat a působit tak, že je právě běhání vaší přirozeností již od narození. Spíše počítejte s tím, a zvláště pokud mnoho pohybu ve svém životě nemáte, že budete doslova lapat po dechu a jak se říká: Plivat krev. Pro mnoho lidí jsou začátky krušné. Budou vás bolet svaly, budete se hodně zadýchávat a běh vám nebude připadat jako přirozený pohyb. Takže si pamatujte, že hned na poprvé nemusíte uběhnout ty kilometry, které jste si předsevzali.

Nikdy to nevzdávejte

Přes všechny uvedené těžkosti vytrvejte a nevzdávejte se. Ono se to opravdu zlepší. Nejhorší jsou první tři měsíce. Po pár týdnech vám to už opravdu půjde mnohem lépe. Ale pokud vyběhnete 2x a chcete hned vidět zlepšení, jste na sebe moc nároční a věřte, že tak rychle výsledky nevidí nikdo. Pokud vydržíte, budete mít skvělý pocit z běhu, z toho, že jste překonali sami sebe a především z toho, že jste to nevzdali.

Běžecká výbava

Tak jak by měli ženy investovat na všechny sporty do sportovní podprsenky, i běh není výjimkou. Při běhu by měla mít prsa maximální oporu, jinak budou nepříjemně bolet. Nešetřete nikdy na běžeckých botách ani na ponožkách. Možná si říkáte, že pro začátečníka to stejně nemá cenu, jenže opak je pravdou. Vyplatí se pořídit si speciální běžecké tenisky určené právě na běhání. Díky nim vás nebudou bolet svaly, ušetříte klouby velmi zatěžujících i nezdravých otřesů a současně také předejdete bolestivým odřeninám a puchýřům. Ponožky mají být pohodlné a sportovní, které pak nezpůsobují otlaky ani puchýře. Bolestivá chodidla dokáží od běhání spolehlivě odradit.

Běh a aplikace

Pokud jste zvyklí na běh na pásu ve fitness centru nebo doma, nepůjde vám běhání okamžitě samo i venku. Jisté rozdíly tu přece jenom jsou. Terén venku není zcela rovný, nepoběžíte vždy pouze po rovině, musíte odolávat slunci dešti a větru. Ale právě tyto překážky mají i své výhody. Vydáte mnohem více energie a fyzička se zlepší. Navíc bude blahodárný vliv běhu venku v přírodě brzy viditelný na zdraví i na vaší postavě. Díky moderním technologiím jsou na běhání nejrůznější vychytávky. Mohou přesněji změřit, jakou máte rychlost i tep, kolik jsme uběhli, za jak dlouhou dobu, jak rychle a kolik kalorií jsme spálili. Mohou udržet i vaši motivaci do doby, než se běhání stane přirozenou součástí života.

 

Vložit komentář

Komentáře