Sedět každý den minimálně 8 hodin u počítače není zcela přirozené. Přináší nám to mnohé neduhy a trápení. Jaké to jsou a jak jim lze předcházet?

Mezi nejtypičtější potíže sedavého zaměstnání patří bolesti šíje a zad. Velkou část svého života strávíme sezením. Péči o záda neodkládejte až na dobu, kdy bude bolest k nevydržení. Pokud se vás už tyto obtíže týkají, nechte si poradit od lékaře nebo fyzioterapeuta. Ten vám doporučí konkrétní cviky, které obtíže zmírní a protáhnou vaše ztuhlé svaly. V práci využijte každou příležitost k tomu, abyste se zvedli ze židle, prošli, protáhli se a udělali pár cviků.

Kvalitní židle

Velmi důležité je sedět na kvalitní židli a zaujmout polohu, která našemu tělu vyhovuje. To už neovlivňuje stav našich zad, ale dá se tím předejít i bolesti rukou. Měli byste si pořídit područky a poskytnout oporu loktům. Zápěstí by měla být narovnaná a neměla by se vám opírat o podložku. Pořiďte si ergonomickou myš, podložku pod ni a klávesnice umístěte na stůl. Pokud je položena na výsuvné části stolu, při psaní nemají lokty dostatečnou oporu. Nezapomeňte ani na bederní opěrku.

Pravidelné pracovní přestávky

Pravidelně si do pracovní doby zařazujte i pracovní přestávky. Choďte do práce a z práce raději pěšky, alespoň část cesty, pokud to máte opravdu daleko. Schody vyjděte vždy po svých a zapomeňte na výtah. Protáhnout své tělo můžete i v době, kdy čekáte u kopírky na tisk a okopírování dokumentů. Na oběd si klidně dojdete o kousek dál. Do vedlejší kanceláře si zajděte osobně.

Zatočte s kilogramy

Častým problémem sedavého zaměstnání je i nadváha. Příbytek hmotnosti je zjevný hlavně v oblasti stehen a hýždí. Pokud po příchodu z práce usednete doma k televizi, moc to nevylepšíte. Řešit tento problém lze cvičením a pravidelnou, vyváženou stravou. Kombinujte bodystyling, intervalový trénink, aerobik, jógu, pilates i plavání. Po práci se uvolníte, zrelaxujete a uvolníte myšlenky. Během víkendu si naplánujte nějakou z aktivit a vyrazte do přírody.

Pravidelná strava

Často se zabereme do práce a potřebuje toho hodně stihnout, proto často vypustíte oběd. V práci pak zůstanete až do večera a doma vybílíte půlku lednice. Během dne si dopřejte lehké a pravidelné jídlo. Do práce si vezměte jednu dávku ovoce, dvě dávky zeleniny, mléčný výrobek, proteiny a trochu sacharidů, které si dopřejte v průběhu dne. Myslete na pravidelný a dostatečný přísun tekutin v podobě čisté vody bez bublin a napijte se, kdykoliv zavadíte pohledem o sklenici.

Vložit komentář

Komentáře