Hořčíkový olej skutečně pomáhá

Magnesium neboli hořčík. Lidmi často opomíjený prvek, který je problém získat přirozeně stravou. I proto valná část společnosti trpí jeho deficitem. Často se to nedá nijak poznat, ovšem někdy se projevuje nedostatek hořčíku poměrně dramaticky.

Tetanie od puberty

S nedostatkem hořčíku mám své letité zkušenosti. Trpím jím totiž už od rané puberty. Zprvu nebyly příznaky příliš patrné. Občasné brnění v konečcích prstů, případně svalový záškub jsem většinou nebral příliš v potaz, nicméně můj stav se nadále horšil.

Jelikož jsem na střední pěstoval dálkové běhy, často mě po trénincích bolely až nepřirozeně intenzivně svaly na nohou. Ještě horší to bylo po závodech, při kterých jsem do toho dával maximum. Kolikrát jsem nemohl ten den chodit bez bolestivých grimas.

Ty nejhorší stavy ovšem přišly až po dovršení mých osmnácti, kdy jsem začal ve větší míře chodit s kamarády na pivo. Třes se začal zhoršovat a přidaly se i další nepříjemné stavy jako úzkosti a nespavost. Nakonec jsem se rozhodl to vyřešit prostřednictvím lékaře, který mi diagnostikoval tetanii – tedy velký deficit magnesia.

Léčba nefungovala zcela

I když hořčík ve formě tablet společně s mírnou úpravou životního stylu fungoval, pořád tomu k dokonalosti něco chybělo. Stále jsem měl po sportování bolestivá lýtka, i když ne tolik jako před léčbou. Na doporučení kamaráda jsem se rozhodl vyzkoušet hořčíkový olej, jenž mi ve velké míře pomohl.

Ideální je masírování

Tento druh oleje se nepoužívá do salátu ani se na něm nesmaží. Aplikuje se přímo na bolavé místo. I když stačí pouhé natření, doporučuju olej vmasírovat. Po pár minutách bude bolest pryč. 

Vzhledem k jeho dobrým účinkům jsem ho začal používat v pravidelných intervalech a po pár týdnech už jsem ho přestal potřebovat, jelikož bolestivé zatuhlé svaly byly ty tam. I tak si je občas olejem preventivně namasíruju. Více ho však spotřebuju do horkých koupelí, kam se rovněž výborně hodí.

Napsat komentář